FAQ för evenemang

Hur många rymmer lokalen?
Den stora salen rymmer 150 personer av brandsäkerhetsskäl. Den mindre Salongen rekommenderar vi för ca 40 personer.

Kan man ta med sig egen mat och dryck?
Ja.

Hur är tillgängligheten?
Info finns på sidan tillgänglighet.

När är det ledigt?
Maila oss på kontakt@kompani415.se eller använd kontaktformuläret. Vi arbetar på att få upp en bokningskalender på sidan!
 
Vem får hyra?
Alla över 18 år får hyra.

Hur betalar jag?
Du får en faktura på mail efter att din uthyrning ägt rum.

När hämtar jag nycklarna?
Ungefär en vecka innan eventet du ska anordna, mailar vi ut kontraktet till dig och bokar en tid för nyckelutlämning, signering av kontraktet och genomgång av brandsäkerhet, städning, lås och larm och allt annat du kan behöva veta. Det tar ungefär 20-30 minuter, och signeringen sker oftast dagen innan uthyrning någon gång mellan 14-18 eller en annan vardag i nära anslutning till ditt evenemang.

Hur länge kan en fest hålla på?
En fest får hålla på till kl 03.00 på morgonen natten till lördag och söndag. Vardagskvällar hyr vi inte ut till fest, men det går fint att hyra för andra evenemang och då hålla på till ca kl 24 så länge du klarar av att städa samma kväll.

Vad kostar det att hyra på Kompani 415?
Priserna varierar beroende på hur lång tid du hyr, vilken/vilka lokaler och om det är vardag eller helgdag. Kontakta oss för att få en offert.

Ingår möbler?
I Salen finns stolar och bord för ca 65 sittande, samt två soffor.

Vilken utrustning ingår?
Det går att hyra till ljudutrustning och projektor.
Det finns en väldigt blandad samling porslin, så för finare tillställningar rekommenderar vi att hyra till porslin och bestick. Det finns termosar, uppläggningsfat, skålar med mera att låna utan extra kostnad. I köket kan du låna kaffekokare, vattenkokare, fyra mikrovågsugnar, spis, ugn och diskmaskin.

Finns det kyl och frys?
Ja, det finns två kyl/frys och en dricka-kyl.

Kan jag boka städning?
Om du bokar in dig mer än tre veckor i förväg kan vårt städbolag även städa Salen mot en extra kostnad som du betalar till oss. Detta gäller dock endast grovstädet; moppande av golv och städ av toaletter samt korridor/entré. Övrigt skräp sorteras av er i våra återvinningskärl, eller forslas bort av er.

Finns det musikanläggning?
Ja, det finns högtalare, mixerbord, djbänk att hyra till mot en kostnad av 1500 kr + moms. Behövs bara mindre ljud finns en liten ljudanläggning att koppla mobil/dator till utan någon extra kostnad.

Ingår ljudtekniker om vi hyr ljudutrustning?
Nej, vi kopplar in ljudet åt dig men resten måste du klara av själv.

Finns det parkering i närheten?
Ja, det finns betalparkering tvärs över gatan från oss.

Hur hittar man Kompani 415?
Här finns en vägbeskrivning. Kompani 415 ligger i Kviberg. Närmast busshållplats är Brovägen och spårvagnshållplats Bellevue.

Hur är det med ljudnivån i lokalen?
Vi är inte grannar med några bostadshus så det går bra med en del ljud…

När kan vi börja duka och göra iordning?
Ni kan börja duka så fort ni har tillgång till lokalen, vilket vanligtvis är 12.00 på dagen.

När skall lokalen lämnas?
Vi kommer överens om antal timmar eller dygn du vill hyra, för exempelvis en fest är det vanligen 12-12, men kan också gå att få komma dagen innan för att arrangera vissa gånger. Du lämnar lokalen 12.00 det sista dygnet du hyr och då ska det vara färdigstädat och godkänt av en representant för Kompani 415 som möter upp dig.

Har ni sovplatser?
Nej, av brandsäkerhetsskäl. Det finns ett vandrarhem i närområdet!